CX8000

Pasmo sukcesów

Wprowadzenie na rynek kombajnów zbożowych New Holland serii CX uważane jest za przełomowe wydarzenie w historii maszyn żniwnych. Ich innowacyjna technologia z łatwością podejmuje wyzwania zmieniających się praktyk stosowanych w gospodarce rolnej i stanowi odpowiedź na potrzebę większej wydajności.

Pasmo sukcesów
Wprowadzenie na rynek kombajnów zbożowych New Holland serii CX uważane jest za przełomowe wydarzenie w historii maszyn żniwnych. Ich innowacyjna technologia z łatwością podejmuje wyzwania zmieniających się praktyk stosowanych w gospodarce rolnej i stanowi odpowiedź na potrzebę większej wydajności. Nowoczesna stylistyka podkreśla postęp, na którym opiera się ich koncepcja działania, konstrukcja oraz rozwój. Dzięki nieporównywalnemu doświadczeniu oraz gruntownej analizie rzeczywistych oczekiwań użytkowników kombajnów – pod względem wyposażenia, konstrukcji, produkcji oraz obsługi, kombajny CX odnoszą sukcesy od momentu ich wprowadzenia na rynek w 2001 roku. Oferując szereg nowych rozwiązań technicznych, kombajny CX gotowe są na kolejny, jeszcze większy sukces.
Innowacyjne rozwiązania – ogromny potencjał
Seria kombajnów CX o konstrukcji opartej na sprawdzonej koncepcji New Holland oferuje teraz rozwiązania, które jeszcze bardziej optymalizują potencjał zaawansowanych technicznie systemów zbioru roślin. Silniki o wysokiej mocy z nowoczesną technologią wtrysku spełniają standardy normy Tier III w zakresie emisji spalin. „Agresywny wzrost mocy” zapewnia stały przekaz napędu, nawet w najbardziej wymagających warunkach pracy. W najbardziej przestrzennej kabinie spośród dostępnych na rynku operator kombajnu CX ma pełną kontrolę nad procesem zbioru dzięki nowemu monitorowi IntelliView™II z dużym kolorowym wyświetlaczem i pokrętłem nawigacji. Innowacyjne urządzenia automatycznego prowadzenia, takie jak system SmartSteer™ oraz IntelliSteer™ maksymalizują precyzję pracy w polu w celu zwiększenia codziennej wydajności. Ma to znaczenie podczas pracy z szerokimi hederami typu Varifeed™ lub Extra Capacity, które świetnie sobie radzą z uprawami o wysokich plonach lub o długiej słomie.
Odpowiednio zrównoważona oferta
SSeria kombajnów CX – flagowych kombajnów konwencjonalnych New Holland – obejmuje wersje pięcio lub sześcio-wytrząsaczowe. Silniki nowych modeli CX mają najwyższą moc spośród wszelkich kombajnów konwencjonalnych. Innowacyjna konstrukcja silnika oferuje agresywny wzrost mocy, zapewniając maksymalną moc od 200 kW (272 kM) do 335 kW (455 KM). Zbiór dużych ilości ziarna możliwy jest dzięki pojemności zbiornika ziarna od 7600 do 10500 litrów..
Prosto z Zedelgem!
100 lat temu, w 1906 roku w Zedelgem w Belgii, Leon Claeys wyprodukował swoją pierwszą młocarnię. W 1952 roku wyprodukowany został pierwszy w Europie samobieżny kombajn zbożowy. Dzisiaj fabryka w Zedelgem to centrum rozwoju maszyn żniwnych New Holland. Nowe modele CSX są projektowane i konstruowane przez specjalistów, którzy wiedzą co oznacza całkowite zadowolenie klienta w zakresie wydajności zbioru, jak i niezawodnego działania maszyny.
Swobodny przepływ informacji: monitor IntelliView™ ll
Warunkiem osiągnięcia maksymalnej wydajności jest ciągły dostęp do odpowiednich informacji. Nowy monitor IntelliView™ll z dużym kolorowym wyświetlaczem zamocowany jest na prawej konsoli kabiny operatora. Wyświetla on wszystkie rodzaje informacji, a także stanowi interfejs do kontroli i ustawiania pewnych funkcji roboczych kombajnu. Dzięki dużemu i kolorowemu wyświetlaczowi informacje przedstawione są w przejrzystej strukturze, więc operator z łatwością może znaleźć dane, których potrzebuje. Nowe pokrętło nawigacji sprawia, że poruszanie się po różnych ekranach i menu jest niezwykle proste. Zastosowano najnowsze wynalazki z zakresu monitorów i urządzeń sterujących, aby umożliwić całkowite wykorzystanie cennego czasu podczas żniw, koncentrując się na ogólnej wydajności kombajnu.

„Prawa ręka” operatora

Dźwignia wielofunkcyjna w kombajnach CX to główne narzędzie operatora, służące do prowadzenia kombajnu we właściwym kierunku. Jej ergonomiczna konstrukcja pozwala także na sterowanie położeniem rury wyładowczej, załączanie systemu rozładunku oraz sterowanie hederem i nagarniaczem.

Ergonomiczne rozwiązania
W celu zapewnienia bezstresowej obsługi układ przełączników i przycisków na prawej konsoli jest logiczny, a ich rozmieszczenie jest bardzo wygodne. Położenie konsoli można regulować według preferencji operatora. Obejmuje ona wszystkie przełączniki i przyrządy sterujące niezbędne do ustawienia i regulacji funkcji kombajnu. Elektronicznie sterowany wybór biegów daje możliwość łatwej zmiany i wcześniejszego zaprogramowania ich wyboru.
Łatwość regulacji – oszczędność czasu
Aby zmniejszyć ilość bezproduktywnego czasu i ułatwić ustawianie kombajnu przy zmianie upraw lub podczas pracy w zmiennych warunkach, kombajny CX posiadają system automatycznych ustawień. Dostępnych jest szesnaście ustawień fabrycznych, a każde z nich dotyczy określonej uprawy. Dostępnych jest też dziesięć ustawień dodatkowych, które operator może indywidualnie zaprogramować, nawet dla sekwencji na uwrociach. Ustawienia obejmują prędkość i położenie nagarniacza, prędkość obrotową bębna młócącego, szczelinę pomiędzy bębnem a klepiskiem, otwarcie sit oraz prędkość obrotową wentylatora czyszczącego.

Najwyższa moc – maksymalne wykorzystanie kombajnu CX

Model CX8030 wyposażony jest w nowy i technologicznie zaawansowany 6-cylindrowy silnik „common rail” New Holland. Większe modele wyposażone są w silniki Iveco Cursor o wysokiej mocy. Aby zapewnić stały przekaz napędu i prawidłowe obroty elementów układów omłotu, separacji i czyszczenia, nawet w najbardziej wymagających warunkach, niskoemisyjne silniki spełniające wymagania normy Tier III charakteryzują się „agresywnym wzrostem mocy”. Wszystkie silniki są w pełni sterowane elektronicznie, co optymalizuje proces spalania dla uzyskania wyższej mocy i wyższego momentu obrotowego.

Precyzyjny wtrysk paliwa zwiększa oszczędności i obniża poziom hałasu
Silnik Iveco Cursor 10 w modelu CX8090 posiada układ wtryskowy paliwa z pompowtryskiwaczami. Ten zaawansowany układ wtryskowy łączy pompę wysokociśnieniową i wtryskiwacz w jeden zespół. Silniki w pozostałych modelach posiadają technologię „Common Rail” opartą na wysokim ciśnieniu wtrysku wytwarzanym w akumulatorze paliwa. Zarówno technologia pompo-wtryskiwaczy, jak i technologia „common rail” wykorzystuje wysokie ciśnienie wtrysku, powodujące rozpylenie paliwa, które wówczas lepiej spala się w komorze spalania, wytwarzając mniej spalin. Oprócz mniejszej emisji spalin silniki te oferują wyższe osiągi, niższy poziom hałasu i niższe zużycie paliwa.
Wysoka wydajność chłodzenia
W kombajnach CX jest łatwy dostęp do wszystkich przedziałów chodnicy oraz do osłony przeciwpyłowej w celu ich wyczyszczenia, a wymiary zespołu chłodnicy zapewniają maksymalne osiągi w każdych warunkach klimatycznych. W skład układu chłodzenia w kombajnach CX wchodzi kilka chłodnic: wody do chłodzenia silnika, oleju hydrostatycznego, oleju hydraulicznego oraz chłodnica międzystopniowa silnika. W odchylanej sekcji obrotowej osłony przeciwpyłowej znajduje się chłodnica układu klimatyzacji.
Doskonały napęd z optymalną pracą pasa
Jednym z najistotniejszych podzespołów układu napędowego jest przekładnia bezstopniowa bębna młócącego. Aby zapewnić stały przekaz mocy, wytrzymały pas przekładni przechodzi pomiędzy kołami o dużej średnicy i jest ciągle automatycznie napinany przez system wzmacniacza momentu obrotowego. Zapewnia to optymalną pracę pasa i przekazywanie mocy, nawet w najtrudniejszych warunkach zbioru.
Łagodne załączanie utrzymuje niezawodność układu napędowego.
W celu uzyskania łagodnego załączania podzespołów o dużym zapotrzebowaniu mocy pomiędzy silnikiem a układem młócącym lub wyładowczym, kombajny CX wykorzystują przekładnię główną silnika ze sprzęgłami załączanymi hydraulicznie. Ten wysokowydajny zespół sterowany jest poprzez modulowany sygnał, który powoduje rozkład obciążenia, zapewniający łagodne i skuteczne załączanie.